セクション4:氷雪の渓谷 ユニット5 暇なときについて話す レジェンド問題 1

 トムさん、昨日の午後7時に何をしていましたか?

 Tom, what were you doing at seven a.m. yesterday?

マリーさんは寿司が作れません!

Marie can't make sushi!

どうしてあなたのおばあさんは昨日手紙を書いていたのですか?

 Why was your grandma writing a letter yesterday? 

うわー、ワシントン記念塔は本当に高いです!

Wow, the Washington Monument is really tall.

いいえ、それは動物園から10ブロック先です。

 No, that is ten blocks away from the zoo. 

警察署までどうやって行けばいいですか?

 How do I get to the police station? 

私たちは昨日の夜一緒に寿司を作っていました。

 We were making sushi together yesterday evening. 

祖父と私は毎週日曜日にチェスをします。

 My grandpa and I play chess every Sunday.

昨日は部屋を片付けていました。

 I was tidying up my room yesterday.

いいえ、1つ目の信号は真っ直ぐ行って。

 No, go straight at the first traffic light.

この都市の歩道は本当にきれいです。

 The sidewalks are really clean in this city. 

ひなたさんは午後1時にリビングでテレビを見ていました。

 Hinata was watching tv in the living room at one p.m. 

彼はいつもマリーさんと踊ります。

He always dances with Marie.

どうして彼は毎日英語を練習しないのですか?

 Why doesn't he practice English every day? 

私たちの写真を撮ってくれませんか?

Could you please take a photo of us?

あなたは一晩中ビールを飲んでいましたよね?

 You were drinking beer all night, right?

いいえ、昨日は森の中でキノコを食べていませんでした!

No, I was not eating mushrooms in the forest yesterday! 





コメント