セクション4:氷雪の渓谷 ユニット4 職業について話す レジェンド問題 2

 彼女は昨日の午前中ずっと何をしていましたか?

What was she doing all morning yesterday?

あっ、どうしてワシントン記念塔の写真を撮らなかったのですか?

Oh, why didn't you take a photo of the Washington Monument.

トムさん、昨夜は何を焼いていましたか?

Tom,what were you baking last night?

うわー、アメリカの信号は本当に明るいです!

 Wow, traffic lights are really bright in America!

私たちは毎年ワシントンDCに行きます!

We go to Washington. D. C. every year!

トムさんは毎朝7時半に身支度をします。

 Tom gets ready at seven thirty every morning. 

リンカーン記念堂はあそこですか?

 Is the Lincoln Memorial over there?

1つ目の角を右に曲がって。

Turn right at the first corner.

彼らは昨日の午後図書館で何をしていましたか?

 What were they doing at the library yesterday afternoon?

1つ目の信号を右に曲がって。

Turn right at the first traffic light.

昨日の朝、息子を学校へ連れて行っていました。

 I was taking my son to school yesterday morning.

いいえ、私たちは先週はジャズ音楽を聴いていませんでした。

 No, we were not listening to jazz last week.

トムさんとけいこさんは昨日の朝庭で歌っていました。

Tom and Keiko were singing in the garden yesterday morning.

警察署は角を曲がったところにありますか?

Is the police station around the corner?

はい、今日の正午に昼ご飯を作っていました。

Yes, I was making lunch at noon today. 

博物館は警察署の北にあります。

 The museum is north of the police station.


コメント